Відповідь на протест учасників #235 та #410 щодо їхньої дискваліфікації в другому груповому етапі гонки за невиконання вимоги участі в гонці у лідерській майці:

Мета проведення гонок TOUR de ONUR – є розвиток та підвищенням рівня аматорських гонок України, у тому числі їх суддівства, до рівня найкращих гонок UCI. Для досягнення цієї мети, організаторами було прийняте стратегічне рішення, кожного року поступово підвищувати свою ефективність організації події, суддівства та фіксації часу гонщиків до рівня та стандартів UCI. Одним із завдання досягнення цього – це залучення одних із найкращих національних та міжнародних суддів Україні для застосування правила UCI при вирішенні ситуацій у гонці. Згідно загальних положень правил UCI – вони застосовуються до всіх велогонок (п1. Preliminary Provisions UCI Ruling Regulations).

Згідно положення про TOUR de ONUR 2021, застосування правила UCI при вирішені ситуацій у гонці керується наступними пунктами, дотримання, яких погодили всі учасники:

«4.4. Організатори залишають за собою право не допустити до участі у Велоперегонах або дискваліфікувати учасника за умови:»

4.4.3. Порушення правил змагань з велосипедного спорту передбачені Міжнародним союзом велосипедистів

»

У зв‘язку із цим, було розглянуте помічене під час опрацювання фотофінішу учасників порушення правила учасниками №235 Гузовим Віктором та №410 Завадою Романом в частині невиконання вимоги участі в гонці у лідерській майці (3.1. UCI Ruling Regulations).

Як санкцію, одну із двох передбачених правилами UCI, обрано дискваліфікацію учасників, з великою суворістю але об’єктивністю та правильністю якого організатори та комісари абсолютно згідні. На жаль, інша санкція, передбачена цим правилом – це грошовий штраф, який застосовується виключно на професійних гонках. Інших варіантів покарання за таке порушення в правилах UCI відсутні.

Різка реакція на цю ситуацію дала розумінням, що аматорська велоспільнота ще не є готовою у знаннях усіх правил, хоча з цим кожен учасник погоджувався при реєстрації на подію. В аматорських гонках України такі санкції за такий тип порушення були застосовані вперше. Неготовність учасниками сприйняти таке суворе але єдине можливе покарання ми розцінюємо як наше недопрацювання в контексті висвітлення та просвітництва гонщиків з передбаченими правилами UCI, але яке є об’єктивно справедливим. Ми розцінюємо таке рішення, як передчасний крок для спільноти. Ми зробили занадто великий крок за один рік в бік стандартизації правил. Ми розуміємо необхідність максимально деталізованого дублювання правил UCI в частині їх порушення та санкцій.

Ми розуміємо, що якщо ми всі разом прагнемо виводити рівень аматорських гонок на вищий рівень, нам необхідно підвищувати нашу кваліфікацію з обидвох сторін: гонщиків та організаторів. З нашого боку – додатковою підсиленою комунікацією та просвітництвом правил та ситуацій під час гонок UCI. З боку гонщиків – ознайомленням, знанням основних правил гонок та повагою до інших учасників.

Оскільки на меті не було і не є створення конфліктних ситуації, а лише намагання дотримуватись правил суддівства щодо порушень, ми пропонуємо задля нашого спільного розвитку проміжний період в році 2021. Зі свого боку ми беремо на себе відповідальність додатково максимально детально ознайомлювати та інформувати учасників наших майбутніх гонок про критичні пункти правил UCI. З боку учасників будемо очікувати знання і дотримання цих правил, у тому числі готовності сприймати покарання за ці порушення, розуміючи, що незнання правил не звільняє від відповідальності.

Будучи переконаними, що рішення про дискваліфікацію є об’єктивно правильним, однак враховуючи специфіку аматорського велоспорту в Україні, його ранній розвиток і брак досвіду у всіх учасників процесу та з метою досягнення максимальної справедливості та як компромісного рішення в цій безпрецедентній для нас ситуації в аматорських велогонках України:

Допустити гонщиків №235 та №410 до індивідуальної гонки та загального заліку TOUR de ONUR 2021 року, незважаючи на правомірні підстави дискваліфікації.

Нехай ця нетипова і неприємна ситуація дасть поштовх нам усім в розвитку, до якого ми з Вами органічно прийшли. І в майбутньому нам всім буде простіше справлятись із проведенням та участю в гонках за правилами UCI.

 

 

Стосовно носіння майок лідера та гірського короля/королеви на сьогодні: згідно правил гонщик на індивідуальній гонці на час може використовувати свій особистий комбінезон. У випадку невикористання комбінезону, а звичайної форми – носіння майки лідера та гірської королеви/короля – є обов’язковим.